HU
Főoldal » Hírek » Covid magatartási kódexet fogadtak el a zalakarosi turisztikai szolgáltatók

Covid magatartási kódexet fogadtak el a zalakarosi turisztikai szolgáltatók

2021. 04. 22.
Covid magatartási kódexet fogadtak el a zalakarosi turisztikai szolgáltatók

A Zalakarosi Turisztikai Egyesület egy magatartási kódexet dolgozott ki annak érdekében, hogy a turizmussal foglalkozó kollégák azonos biztonsági feltételeket biztosítsanak az ide érkező vendégeknek a nyitás után.

Ezzel egy időben Zalakaros Város Önkormányzata, az Egyesület és a Zalakarosi Fürdő közös chartát írt alá, amelynek a lényege szintén a vendégek minél biztonságosabb fogadása. A magatartási kódex, amely a Kanizsai Dorottya Kórház főigazgatójának egyeztetésével jött létre, az alábbi 9 pontból áll:

 

"1. Tájékoztatás, oktatás
Az újranyitás előtt és közben a munkatársak oktatása a higiéniai alapelvekről és aktuális jogszabályi előírásokról alapvető követelmény.

A vendéglátó egységek és szállásadók kommunikációjukban részletesen tájékoztatják vendégeiket arról, hogy milyen módokon gondoskodnak a biztonságos vendégfogadásról. A vendégeknek érezniük kell, hogy jól képzett személyzet veszi őket körül.

 

2. Védőfelszerelések beszerzése és alkalmazása
Arcmaszkok, egyszer használatos kesztyűk, szükség szerint plexi pajzsok használata kötelező a vendégtérben. A munkaadók gondoskodnak arról, hogy munkatársaik a munkavégzés során az előírt módon viseljék a felsorolt eszközöket. Elhasználódás és fogyás esetén folyamatosan pótolják azokat.

3. Kézmosási, közösségi kézfertőtlenítési pontok
A szolgáltatók a kézmosópontokat felszerelik folyékony szappannal, valamint egyszer használatos papír törlőkendővel. Jól látható módon kihelyezik a helyes kézmosás alapelveinek ismertetőjét.

Ezen felül az értékesítő és közösségi terekben kézfertőtlenítő pontokat hoznak létre. Lehetőség szerint érintésmentes – érzékelővel ellátott – fertőtlenítőszer-adagolók kerüljenek kihelyezésre. Ezek hiányában a karos adagolók alkalmazása preferált. Az alkalmazott kézfertőtlenítő szernek igazoltan hatásosnak kell lennie vírusokkal szemben is!

 

4. Virucid fertőtlenítés
Konyhai üzem esetén műszakonként egy alkalommal a felületek alapos fertőtlenítése, valamint az éttermekben a napi takarításon felül legalább két alkalommal a felületek és az érintési pontok fertőtlenítése szükséges. Étkezési időben folyamatosan cserélni és fertőtleníteni kell a büféasztalok edényeit. A szervírozás eszközeit gyakran kell váltani.

Szálláshelyek esetén a napi takarítás során hatásos fertőtlenítő szereket kell alkalmazni.

A közös helyiségeket a szolgáltató naponta legalább két alkalommal fertőtleníti (különös figyelmet fordítva az érintéssel gyakran érintett felületekre (liftgombok, kilincsek, korlátok stb.).

A fürdőmedencékben a fertőtlenítő anyag szintjét a megengedett maximumon tartjuk.

A fentiek dokumentációját ellenőrizhetően vezetni kell!

 

5. Légcsere
A szolgáltatók gondoskodnak a gyakori szellőztetésről, kiemelten kezelik a vendégek által használt nagy forgalmú közösségi helyiségeket.

 

6. Higiéniai távolságtartás
A turisztikai szolgáltatók felhívják a vendégek figyelmét a biztonságos, legalább 1,5 méteres távolságtartására.

 

7. Védőoltás
A turisztikai munkaadók gondoskodnak munkavállalóik védettségéről és segítséget nyújtanak a védőoltás elérésében. Felhívják azon munkavállalóik figyelmét is a védőoltás fontosságára, akik egyelőre nem kívánják beoltatni magukat. Tudatában vagyunk annak, hogy vendégeink biztonságos és maradéktalan pihenését csakis abban az esetben biztosíthatjuk, ha a járvány elleni védekezésből minden munkatársunk maradéktalanul kiveszi a részét. Ez pedig a védőoltás igénybe vételét is magában foglalja.

 

8. Szűrés
A munkaadók kiemelten figyelemmel kísérik munkavállalóik egészségi állapotát. Kötelezővé teszik munkatársaik körében a napi kétszeri hőmérőzést – a testhőmérsékletet dokumentálni kell –, felhívják a figyelmet a Covid-fertőzésre utaló tünetek észlelésére (mind a munkavállalók, mind pedig közvetlen környezetük esetében). Fertőzésgyanús esetekben a munkavállalókat mentesítik a munkavégzés alól addig, amíg hivatalosan gyógyulttá nem nyilvánítják őket.

 

9. A Magyar Közlönyben megjelent higiéniai védekezésre vonatkozó előírások
A szolgáltatók figyelemmel kísérik a rájuk vonatkozó jogszabályi változásokat és gondoskodnak azok betartásáról és betartatásáról. A jogszabályoknak megfelelően maradéktalanul együttműködnek a hivatalos szervekkel."

 

Számunkra egyformán fontosak az itt lakók, az itt dolgozók és az ide érkező vendégek is.

#zalakaros #tartsunkössze #együttsikerülnifog #vigyázzunkegymásra

vissza